Råd och Stöd från socialtjänsten
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Lön på personnivå
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Kundnummer
- Uppgifter om hälsotillstånd
Ändamålet med behandlingen
Syftet med att behandla dessa personuppgifter är att effektivt kunna handlägga ärenden som rör invånare och andra berörda parter. Behandlingen sker i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer för dataskydd.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år - Personuppgifterna lagras i upp till 5 år beroende på typen av ärende.
- Efter denna period raderas uppgifterna om de inte längre behövs för verksamheten. Detaljer om specifika ärenden som lagras kan variera.
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
De registrerade uppgifterna kan delas med följande mottagare:
- Ärendehandläggare
- Eventuellt andra relevanta parter beroende på ärendets natur.
Övriga upplysningar
Du kan läsa mer om GDPR och hur Gnesta kommun hanterar dina personuppgifter genom att besöka Gnesta kommuns officiella webbplats: GDPR – så behandlar kommunen personuppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Invånare har rätt att lämna klagomål angående hanteringen av sina personuppgifter till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). För mer information om hur klagomål kan lämnas, hänvisas till IMY:s hemsida.
Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden Gnesta kommun
gnesta.kommun@gnesta.se