Uppehåll hämtning av hushållsavfall, ansökan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Uppehåll från hämtning av hushållsavfall

Ska du inte använda ditt hus alls kan du söka uppehåll i hämtning av hushållsavfall. Du behöver då inte betala någon avgift för tömning, transport och behandling av detta avfall. En fast avgift kvarstår dock enligt gällande taxa för Gnesta kommun. Avgiften är kopplad till fastigheten och ska täcka andra kostnader såsom återvinningscentralen, hushållens farliga avfall, information, planering och administration (enligt § 31 renhållningsföreskrifter).

För permanentboende ska uppehållet omfatta 3 – 12 månader för att ansökan ska kunna beviljas. För fritidsboende ska uppehållet omfatta hela hämtningsperioden (maj – september).

Vi beviljar inte uppehåll i efterskott, och din ansökningsblankett måste vi få av dig minst tre veckor innan uppehållet ska starta.

Logga in med din egen e-legitimation

Som företrädare för företaget så använder du din egen e-legitimation för att logga in i e-tjänsten, exempelvis Mobilt BankID. I e-tjänsten kan du välja att hämta företagsuppgifter från Bolagsverket, Statistikmyndigheten SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.

Relaterad information
Så här hämtas dina företagsuppgifter (bolagsverket.se).

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa